Het werkveld van managementsupport is breed en veelzijdig. Dit vraagt dan ook veel van een supportmedewerker. Deze opleiding biedt u de juiste theorie en praktijk om optimaal in het brede werkveld te kunnen functioneren. Het is een brede maar vooral ook een praktijkgerichte opleiding. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel startende en ervaren managementsupport medewerkers hebben deze opleiding reeds gevolgd. Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een doeltreffende manier werkzaam te zijn in dit werkveld.
KMO-Portefeuille
Voor dit product geldt de KMO-portefeuille regeling. Het KMO registratienummer van Flex Academy is DV.O232615.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere startende managementsupport medewerker of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het boeiende werkveld van managementsupport.
Studiebegeleiding
Voor iedere opleiding biedt Flex Academy studiebegeleiding aan. Naast de docent krijgt iedere cursist een persoonlijke studiebegeleider aangewezen. U kunt gedurende uw studie maximaal 2 uren vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.
Vooropleiding
Voor deze studie stelt Flex Academy geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.
Studiewijze
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van managementsupport. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Studievoorbereiding
Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.
Studiemateriaal
Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.
Resultaat
- U krijgt inzicht in de taken van de supportmedewerker
- U bent in staat om organisatiestructuur en -cultuur te herkennen
- U leert hoe u doelgericht kunt plannen en organiseren
- U bent in staat om projectmatig te werken
- U heeft inzicht in timemanagement
- U kunt effectief communiceren
- U leert hoe u uw persoonlijke effectiviteit kunt verbeteren
Programma
- Timemanagement
- Kerntaken van supportmedewerker
- Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden
- Effectief communiceren
- Projectmatig werken
- Planning voor lange-, middellange- en korte termijn
- Organisatiestructuren
- Gesprekstechnieken
- Assertiviteit
- Planmatig werken op de afdeling
- Feedback hanteren
- Praktijksituaties en -voorbeelden
Diploma
De opleiding Basisopleiding Managementsupport biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- Basisopleiding Managementsupport
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Flex Academy: Basisopleiding Managementsupport - diploma