Werken binnen het vakgebied managementsupport betekent afwisseling en veelzijdigheid. Binnen dit werkveld speelt een goede communicatie een belangrijke rol. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor supportmedewerkers, maar ook voor projectmedewerkers. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel secretaresses en projectassistenten hebben deze opleiding reeds gevolgd.
Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier managementsupport te geven.
KMO-Portefeuille
Voor dit product geldt de KMO-portefeuille regeling. Het KMO registratienummer van Flex Academy is DV.O232615.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere supportmedewerker en projectmedewerker die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen beheersen van activiteiten en werkzaamheden.
Studiebegeleiding
Voor iedere opleiding biedt Flex Academy studiebegeleiding aan. Naast de docent krijgt iedere cursist een persoonlijke studiebegeleider aangewezen. U kunt gedurende uw studie maximaal 2 uren vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.
Vooropleiding
Voor deze studie stelt Flex Academy geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.
Studiewijze
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van managementsupport. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Studievoorbereiding
Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.
Studiemateriaal
Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.
Resultaat
- U krijgt inzicht in documentenbeheer
- U bent in staat om een communicatieplan op te zetten
- U leert hoe u kunt sturen op kwaliteit
- U bent in staat om te werken met processen
- U heeft inzicht in soorten communicatie
- U kunt facilitaire activiteiten uitvoeren
- U leert hoe u effectief kunt inkopen
- U bent in staat om te sturen op prestatie indicatoren
Programma
Module 1 Organisatie en Managementsupport
- De basis van organisatie en managementsupport
- Werken met processen
- Facilitaire dienstverlening
- Informatiestromen binnen de organisatie
- Documentenbeheer
- Inkopen van producten en diensten
- Kwaliteit binnen de organisatie
- Sturen op prestatie indicatoren
Module 2 Organisatie en Communicatie
- De basis van organisatie en communicatie
- Communicatie in relatie tot de visie
- Communicatiemodellen
- Communicatie en de omgeving
- Soorten communicatie
- Communicatie en sociale media
- Communicatie voor de massa
- Opstellen van een communicatieplan
Diploma
De opleiding Managementsupport biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Flex Academy diploma van deze opleiding.