De markt is altijd in beweging. Dit betekent dat een marketingmedewerker voortdurend mee dient te bewegen met wat de klant wens en waar de markt om vraagt. Als u wilt leren hoe u optimaal als marketingmedewerker kunt werken, dan sluit deze opleiding hier goed op aan. Deze opleiding geeft een integrale benadering van marketing. Basisaspecten als klantdoelstellingen, verkoopproces, marketingmix, consumentengedrag, marktonderzoek en relatiebeheer komen allemaal terug in deze veelzijdige opleiding. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketingmedewerkers hebben deze opleiding als basiskennis gevolgd. Na afloop van deze opleiding bent u in staat om doelgericht te werken binnen een marketing omgeving.
KMO-Portefeuille
Voor dit product geldt de KMO-portefeuille regeling. Het KMO registratienummer van Flex Academy is DV.O232615.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere medewerker binnen een marketingorganisatie of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketingactiviteiten binnen organisaties, zowel profit als non-profit.
Studiebegeleiding
Voor iedere opleiding biedt Flex Academy studiebegeleiding aan. Naast de docent krijgt iedere cursist een persoonlijke studiebegeleider aangewezen. U kunt gedurende uw studie maximaal 2 uren vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.
Vooropleiding
Voor deze studie stelt Flex Academy geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.
Studiewijze
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Studievoorbereiding
Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.
Studiemateriaal
Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.
Resultaat
- U krijgt inzicht in de basisbegrippen van marketing
- U bent in staat om de marketingmix toe te passen
- U leert hoe u een marktonderzoek op kunt zetten
- U bent in staat om consumentengedrag te beschrijven
- U heeft inzicht in marktonderzoekmethodes
- U bent in staat om een marketingbudget op te stellen
- U weet hoe u een smart doelstelling kunt formuleren
Programma
- Basisbegrippen van marketing
- Rol van de marketingmedewerker
- Marktonderzoekmethodes
- Het verkoopproces
- Gesprekstechnieken
- Marketingmix
- Offreren en contracteren
- Analyse van gegevens
- Reclame en promotie
- Consumentengedrag
- Marketingplanning
- Praktijksituaties en -voorbeelden
Diploma
De opleiding Basisopleiding Marketing biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Flex Academy diploma van deze opleiding.