Een leuke baan als commercieel medewerker binnendienst. Uitdaging zoeken als accountmanager. De opleiding Marketing en Sales geeft u de juiste handvatten om deze functies te kunnen vervullen. De opleiding is ontwikkeld voor marketing- en salesmedewerkers die meer willen leren van het vakgebied marketing en sales. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketing- en salesmedewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd.
Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier te werken binnen de afdelingen marketing en sales van een organisatie.
KMO-Portefeuille
Voor dit product geldt de KMO-portefeuille regeling. Het KMO registratienummer van Flex Academy is DV.O232615.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketing- en salesmedewerker of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketing en sales binnen organisaties.
Studiebegeleiding
Voor iedere opleiding biedt Flex Academy studiebegeleiding aan. Naast de docent krijgt iedere cursist een persoonlijke studiebegeleider aangewezen. U kunt gedurende uw studie maximaal 2 uren vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.
Vooropleiding
Voor deze studie stelt Flex Academy geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.
Studiewijze
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing en sales. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Studievoorbereiding
Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.
Studiemateriaal
Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.
Resultaat
- U krijgt inzicht in relatiebeheer
- U bent in staat om de marketingmix toe te passen
- U leert hoe u verkooptechnieken kunt toepassen
- U bent in staat om product- en prijsbeleid toe te passen
- U heeft inzicht in administratieve werkzaamheden
- U kunt effectief offreren en contracteren
- U leert hoe u promotie kunt toepassen
- U bent in staat om een concurrentieanalyse te maken
Programma
Module 1 Basiskennis van marketing
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Module 2 Verkopen en klantcontact
- De basis van verkopen en klantcontact
- Toepassen van het verkoopproces
- Opstellen van verkoopplannen
- Effectief offreren en contracteren
- Doelgericht relatiebeheer
- De verkooptechnieken toepassen
- Onderhandelen
- Administratieve werkzaamheden
Diploma
De opleiding Marketing en Sales biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Flex Academy diploma van deze opleiding.