Een marketeer heeft een verantwoordelijke baan. Marketing is de laatste jaren sterk in beweging. Er wordt steeds vaker internationaal verkocht. Dit vraag om extra kennis en vaardigheden van marketeers. Tijdens deze opleiding komen alle aspecten van marketing terug. Deze opleiding is niet alleen geschikt voor marketeers, maar ook voor medewerkers die direct en indirect te maken hebben met marketingprocessen. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketeers hebben deze opleiding reeds gevolgd.
Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier te sturen op de marketingprocessen.
KMO-Portefeuille
Voor dit product geldt de KMO-portefeuille regeling. Het KMO registratienummer van Flex Academy is DV.O232615.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketeer die op zoek is naar verbreding en verdieping van de kennis en vaardigheden op het gebied van marketingmanagement. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in het beter kunnen beheersen van marketingprocessen.
Studiebegeleiding
Voor iedere opleiding biedt Flex Academy studiebegeleiding aan. Naast de docent krijgt iedere cursist een persoonlijke studiebegeleider aangewezen. U kunt gedurende uw studie maximaal 2 uren vragen stellen over uw studie en over het schrijven van uw verbeterplan. Met dit unieke concept verhoogt u uw slagingskans.
Vooropleiding
Voor deze studie stelt Flex Academy geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.
Studiewijze
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Studievoorbereiding
Iedere studiebijeenkomst vereist ongeveer 3 tot 5 uur studievoorbereiding.
Studiemateriaal
Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.
Resultaat
- U krijgt inzicht in marketingmanagement
- U bent in staat om marketingbeleid op te stellen
- U leert hoe u kunt sturen op KPI's
- U bent in staat om marketinginstrumenten toe te passen
- U heeft inzicht in marktanalyses
- U kunt doelgericht presenteren
- U leert hoe u onderzoeksresultaten verwerkt
- U bent in staat om marktsegmentatie toe te passen
Programma
Module 1 Marketingmanagement
- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beinvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module 2 Marktonderzoek
- De basis van marktonderzoek
- Vormen van marktanalyses
- Doelgericht marktanalyse uitvoeren
- Analyseren van de onderzoeksresultaten
- Onderzoekresultaten interpreteren
- Opstellen van rapportage
- Maken van een plan van aanpak
- Succesvol presenteren
Diploma
De opleiding Marketingmanagement biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet uw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen.
Als u dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvangt u het officiële Flex Academy diploma van deze opleiding.