• ING volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Herbalife  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Friesland Campina  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Royal Mission
  • De Efteling  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Rabobank volgt opleidingen bij Flex Academy
  • CEVA volgt opleidingen bij Flex Academy
  • GVB Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam
  • Wärtsilä volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Rode Kruis
  • Staatsbosbeheer
  • Philips  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Vakbondsorganisatie FNV
  • Bastion Hotels
  • BAM volgt opleidingen Flex Academy
  • Stimulansz
  • Villeroy Bosch  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Dr. Oetker  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Siemens volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Stork  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Carglass volgt opleidingen bij Flex Academy
  • Monsanto volgt opleidingen bij Flex Academy
  • CNV Vakmensen volgt opleidingen bij Flexacademy
  • Aegon opleidingen Flexacademy
  • DAF  volgt opleidingen bij Flex Academy
  • KLM volgt opleidingen bij Flex Academy

Hoger Bootcamp Marketing & Sales (3 dagen)

Hoger onderwijs
Marketingmanagement
€ 3995 excl. BTW
3 dagen

kmo erkend flex academy 50

Wilt u meegroeien met de ontwikkelingen binnen uw organisatie? Bent u toe aan een nieuwe uitdaging? Deze boeiende en veelzijdige bootcamp biedt u de kans om u op een effectieve manier te laten groeien in het vakgebied marketing & sales. De bootcamp staat grotendeels in het teken van de praktijk. Na drie intensieve dagen brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketingmanagers en verkoopleiders hebben deze bootcamp al gevolgd. Na afloop van deze bootcamp bent u in staat om op een doeltreffende manier te functioneren binnen verschillende type organisaties, zowel profit als non-profit.

De bootcamp start op vrijdagochtend om 9.30 uur op een unieke locatie in Nederland. Drie dagen lang krijgt u de lesstof van Marketing en Sales in praktische vorm aangereikt. De ervaren docenten uit de praktijk weten u van begin tot eind te boeien. De lessen gaan 's avonds door tot 22.00 uur. De deelnemers blijven op de unieke leslocatie slapen. Op zondag om 17.00 uur wordt de bootcamp afgerond met een borrel.

U krijgt alle benodigde literatuur mee, zodat u dit als naslagwerk kunt gebruiken. In drie dagen tijd leert u de kernelementen van marketing & sales waar anderen 2 jaar over doen.

KMO-Portefeuille

Voor dit product geldt de KMO-portefeuille regeling. Het KMO registratienummer van Flex Academy is DV.O232615.

Doelgroep

Deze bootcamp is ontwikkeld voor iedere marketingmanager, verkoopleiders of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De bootcamp is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketing & sales voor een profit of non-profit organisatie.

Studiebegeleiding

Flex Academy biedt haar deelnemers studiebegeleiding. Dit betekent dat iedere deelnemer een persoonlijke studiebegeleider aangewezen krijgt. U kunt na de bootcamp maximaal 2 uren aanvullende vragen stellen over uw bootcamp. Met dit unieke concept verhoogt u uw effectiviteit van de bootcamp.

Vooropleiding

Voor deze studie stelt Flex Academy geen eisen aan uw vooropleiding. Indien u twijfelt over het instapniveau, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.

Studiewijze

Tijdens de bootcamp staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de bootcamp doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing & sales. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.

Studievoorbereiding

Er is geen studievoorbereiding nodig voor de bootcamp.

Studiemateriaal

Het meest actuele studiemateriaal wordt gebruikt.

Resultaat

  • U krijgt inzicht in strategische marketing & sales
  • U bent in staat om marktsegmentatie toe te passen
  • U leert hoe u een strategisch marketingplan kunt opstellen
  • U bent in staat om te werken met de internetscorecard
  • U heeft inzicht in managementstijlen
  • U kunt sturen op verkoopprocessen
  • U leert hoe u om kunt gaan met contentmanagement
  • U bent in staat om een haalbaarheidsanalyse samen te stellen
  • U heeft inzicht in de strategische marketingmix
  • U kunt sturen op koopgedrag
  • U leert hoe u zoekmachinemarketing kunt toepassen
  • U bent in staat om investeringsanalyses uit te voeren
  • U krijgt inzicht in online advertising
  • U bent in staat om te sturen op relatiemanagement
  • U leert hoe u een productontwikkelingsproces dient te doorlopen
  • U bent in staat om innovatie toe te passen

Programma

Module 1 Management en Organisatie

  • De basis van management en organisatie
  • Visie, missie en strategie
  • Managementfilosofieën
  • Managementstijlen in de praktijk
  • Toepassen van organisatievormen
  • De ontwikkeling van een organisatie
  • Cultuur binnen de organisatie
  • Omgevingsfactoren

Module 2 Marketingmanagement

  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beinvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Module 3 Productmanagement

  • De basis van productmanagement
  • Productontwikkelingsproces
  • Productstrategie en positionering in de markt
  • Werken met haalbaarheidanalyses
  • Kostprijsberekening
  • Logistiek en kwaliteitszorg
  • Uitvoeren productportfolioanalyse
  • Workshop: Projectmatig werken

Module 4 Online Marketing

  • De basis van online marketing
  • Organisatiestrategie voor online marketing
  • Zoekmachinemarketing
  • Opstellen van internetcampagnes
  • De klant op internet
  • Rendement van online marketing
  • Affiliate marketing
  • Online marketing in de praktijk

Module 5 Strategie voor internet

  • De basis van strategie voor internet
  • Organisatiestrategie en internetstrategie
  • Werken met de internetscorecard
  • Online advertising
  • Online marketing
  • Online marketingplan
  • Effectief benaderen van de online klant
  • Toepassen multichannel marketing

Module 6 Marketingcommunicatie

  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Module 7 Sales- en Accountmanagement

  • De basis van sales- en accountmanagement
  • Accountmanagement in de praktijk
  • Verkooporganisatie
  • Verkoopprocessen
  • Afnemersgroepen segmenteren
  • Relatiemanagement
  • Salesmanagement
  • Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken

Module 8 E-commerce

  • De basis van E-commerce
  • Verkoop via internet
  • Sturen op het online klantproces
  • Contentmanagement
  • Verwerken digitale data
  • Workshop: Inrichting webwinkel
  • Effectief catalog management
  • Online betalingsverkeer

Diploma

De Bootcamp Marketing & Sales (3 dagen)  biedt u de mogelijkheid om het certificaat te behalen: 

  • Bootcamp Marketing & Sales (3 dagen)

<span ">Als u actief deelneemt, ontvangt u het officiële Flex Academy: Bootcamp Marketing & Sales (3 dagen) - certificaat.

Duur 

Flex Academy Training verzorgt de 3 dagen durende HBO Bootcamp Marketing & Sales (3 dagen) alleen van vrijdag tot en met zondag.

De bootcamp start iedere eerste vrijdag van de maand op een unieke locatie.

Investering

De investering voor deze opleiding bedraagt € 3.995,00 all in, excl. BTW. Dit betekent dat er verder geen bijkomende kosten zijn.

Subsidies en fiscale kortingen

Scholing wordt gestimuleerd door de overheid. Zo komen werkgevers in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming voor de studiekosten. Betaalt u zelf de opleiding? Dan kunnen de opleidingskosten aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting. Door goed gebruik te maken van deze fiscale voordelen kost een opleiding voor u of uw werkgever aanzienlijk minder.

Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
Vul uw vraag in aub.
Kies de aanhef aub.
Vul uw naam in aub.
Vul uw achternaam in aub.
Vul uw email adres in aub.
Vul uw naam in aub.
Bedrijfsgegevens
Ongeldige invoer
Vul uw naam in aub.
Ongeldige invoer
Ongeldige invoer
(*)verplichte velden

Contact

Telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 18.00. Vrijdag van 08.00 tot 17.00.

03 - 808 44 66

U kunt ons ook een e-mail sturen.