Hoger Bedrijfskunde en ICT (2 jaar) (Studie met Coaching)
Deze opleiding is ontwikkeld voor managers en ondernemers die meer willen weten over bedrijfskunde en ICT. Heb jij vanuit een andere rol te maken met bedrijfskunde en wil jij je hier verder in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Ben je op zoek naar een opleider waar persoonlijke groei en aandacht centraal staan? Dan is Flex Academy België de ideale keuze. Bij ons draait alles om jouw individuele leerproces. Tijdens onze opleiding krijg je van begin tot eind optimale begeleiding. Flex Academy België – Studie met Coaching is dé specialist voor mensen die zich continu willen ontwikkelen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en oefeningen die direct toepasbaar zijn. Door jouw eigen praktijksituaties in te brengen, wordt de opleiding volledig afgestemd op jouw werkomgeving. Onze opleidingen vinden plaats op 42 locaties verspreid over Vlaanderen.
€ 16.995,00
exclusief 21% btw
Vooropleiding
Flex Academy België verwelkomt je graag voor deze opleiding zonder specifieke vooropleidingseisen. Mocht je twijfelen over het instapniveau, neem dan gerust contact op met onze advies- en voorlichtingsafdeling. We helpen je graag verder!
Voorbereiding
Om goed voorbereid te zijn op elke studieles, is het raadzaam om ongeveer 3 tot 5 uur te besteden aan studievoorbereiding. Tijdens de dagopleiding worden twee lessen behandeld, terwijl tijdens de avondopleiding één les wordt behandeld.
Voor al onze opleidingen gebruiken we altijd het meest recente studiemateriaal.
Na het volgen van deze opleiding
- heb je inzicht in bedrijfskundige processen
- ben je in staat een strategisch plan op te stellen
- kun je de bedrijfscultuur typeren
- weet je hoe je de bedrijfsomgeving kunt verkennen
- heb je inzicht in de informatie uit bedrijfsprocessen
- ben je in staat om georganiseerd te verbeteren
- kun je een informatiesysteem opzetten
- ben je in staat om effectief gegevens te verzamelen
- kun je financieel inzicht geven in een organisatie
- ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
- kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
- heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
- heb je inzicht in de soorten communicatie
- ben je in staat om een communicatieplan op te stellen
- ken je de inhoud van een communicatieonderzoek
- kun je communicatieen gedragsveranderingen toepassen
Tijdens deze hogere opleiding komen de volgende modules aan bod:
Module – Integrale Bedrijfskunde
- Bedrijfskunde in de organisatie
- Bedrijfsprocessen organiseren
- Gedrag in bedrijven
- De bedrijfsomgeving
- Strategisch management
- Bedrijfsprocessen besturen
- Bedrijfskundige methoden
- Corporate governance
Module – Informatiemanagement
- Informatievoorziening
- Bedrijfsprocessen
- Informatiesystemen
- Gegevensverzameling: gebruiken en ontwerpen
- Managen van een organisatie met informatie
- Georganiseerd verbeteren
- Regie op ontwikkeling en gebruik
- Ondernemen in de digitale economie
Module – Bedrijfseconomie
- De basis van bedrijfseconomie
- Financieel inzicht creëren
- Vaste- en variabele kosten
- Directe- en indirecte kosten
- Opstellen van budgets
- Investeringsanalyse uitvoeren
- Opstellen van een ondernemingsplan
- Financiering van een onderneming
Module – Organisatie en Communicatie
- De basis van organisatie en communicatie
- Communicatie en gedragsverandering
- Communicatie Canvas
- Interne en externe communicatie
- Contentstrategie
- Marketingcommunicatie
- Communicatieonderzoek
- Opstellen van een communicatieplan
Module – Marketingmanagement
- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module – Organisatie en Gedrag
- De basis van organisatie en gedrag
- De politiek en macht binnen organisaties
- Het gedrag binnen organisaties
- De motivatiefactoren
- Effectieve besluitvorming
- Veranderingen binnen organisaties
- Conflicten binnen organisaties
- Veranderen van cultuur
Module – Strategisch Management
- Strategisch management
- Uitvoering van strategische oriëntatie
- Visie, missie en strategie
- Analyse huidige situatie
- Bepalen strategische doelstellingen
- Vaststellen van de stuurgetallen
- Opstellen van een strategisch plan
- Sturen op het strategische plan
Module – Business Management (ERP)
- Bedrijfsfuncties en bedrijfsprocessen
- Marketing en het verkoopproces
- Financieel beheersingsproces
- Human resource management
- ERP en business management
- Implementatie en change management
- Inkoop- en opslagproces
- Supply chain management en productieproces
De erkenning
Het volgen van de opleiding Hoger Bedrijfskunde en ICT (2 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
- Hoger Bedrijfskunde en ICT (2 jaar)
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Ga jij voor deze uitdaging?
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht?
Dan is Flex Academy de opleider die je zoekt.
Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal.
We begeleiden je van begin tot eind.
Schrijf je vandaag nog in!
Selecteer een locatie
Kies het start- en studiemoment
Dit is het bijbehorende rooster
Een totaalprijs voor deze opleiding
Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.