Hoger Commerciële Economie (2 jaar) (Privé Studie)
Deze opleiding is ontwikkeld voor werknemers met een commerciële functie, managers, teamleiders, ondernemers of voor mensen die vanuit een ander beroep te maken hebben met commerciële economie en zich willen ontwikkelen binnen dit vakgebied. Het is een opleiding bedoeld voor een brede doelgroep, gezien je vanuit veel rollen met dit vakgebied te maken krijgt.
Ben je op zoek naar een opleider waar persoonlijke groei en aandacht centraal staan? Dan is Flex Academy België de ideale keuze. Bij ons draait alles om jouw individuele leerproces. Tijdens onze opleiding krijg je van begin tot eind optimale begeleiding. Flex Academy België – Privé Studie is dé specialist voor mensen die zich continu willen ontwikkelen. We werken met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en oefeningen die direct toepasbaar zijn. Door jouw eigen praktijksituaties in te brengen, wordt de opleiding volledig afgestemd op jouw werkomgeving. De opleidingsdata wordt in overleg met jou vastgesteld. De docent komt dan naar jouw organisatie om de opleiding te geven. Met jouw persoonlijke docent bereik je het hoogste leerrendement!
€ 14.995,00
exclusief 21% btw
Vooropleiding
Flex Academy België verwelkomt je graag voor deze opleiding zonder specifieke vooropleidingseisen. Mocht je twijfelen over het instapniveau, neem dan gerust contact op met onze advies- en voorlichtingsafdeling. We helpen je graag verder!
Voorbereiding
Om goed voorbereid te zijn op elke studieles, is het raadzaam om ongeveer 3 tot 5 uur te besteden aan studievoorbereiding. Tijdens de dagopleiding worden twee lessen behandeld, terwijl tijdens de avondopleiding één les wordt behandeld.
Voor al onze opleidingen gebruiken we altijd het meest recente studiemateriaal.
Na het volgen van deze opleiding
- kun je de ontwikkelingen binnen een organisatie in kaart brengen
- heb je inzicht in de cultuur binnen een organisatie
- kun je verschillende managementstijlen toepassen
- ben je in staat een visie, missie en strategie op te stellen
- kun je financieel inzicht geven in een organisatie
- ben je in staat om een investeringsanalyse uit te voeren
- kun je de financiering van een organisatie in kaart brengen
- heb je inzicht in directe- en indirecte kosten
- heb je inzicht in marketingmanagement
- ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
- weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
- ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
- heb je inzicht in marketingcommunicatie
- weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
- heb je inzicht in gesprekstechnieken
- kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten
Tijdens deze hogere opleiding komen de volgende modules aan bod:
Module – Management en Organisatie
- De basis van management en organisatie
- Visie, missie en strategie
- Managementfilosofieën
- Managementstijlen in de praktijk
- Toepassen van organisatievormen
- De ontwikkeling van een organisatie
- Cultuur binnen de organisatie
- Omgevingsfactoren
Module – Bedrijfseconomie
- De basis van bedrijfseconomie
- Financieel inzicht creëren
- Vaste- en variabele kosten
- Directe- en indirecte kosten
- Opstellen van budgets
- Investeringsanalyse uitvoeren
- Opstellen van een ondernemingsplan
- Financiering van een onderneming
Module – Marketingmanagement
- De basis van marketingmanagement
- De omgeving van marketing
- Marktverkenning
- Beïnvloeden van het koopgedrag
- Segmenteren van de markt
- Toepassen van de marketingmix
- Ontwikkelen marketingconcept
- Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Module – Marketingcommunicatie
- De basis van marketingcommunicatie
- Bepalen van de communicatiestrategie
- Soorten marketingcommunicatie
- Communicatie met reclame- en mediabureaus
- Opstellen van een mediaplanning
- Gesprekstechnieken
- Feedback
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
Module – Online Marketing
- De basis van online marketing
- Organisatiestrategie voor online marketing
- Zoekmachinemarketing
- Opstellen van internetcampagnes
- De klant op internet
- Rendement van online marketing
- Affiliate marketing
- Online marketing in de praktijk
Module – E-business in de Praktijk
- Businessmodelinnovatie
- Online klantenwerving
- Online verkoop
- E-procurement
- E-fulfilment en e-manufacturing
- Online customer relationship management
- Managementinformatie
- Planning en organisatie
Module – Financieel Management
- Financiële verslaggeving
- Analyse van de financiële structuur
- Brancheanalyse en benchmarking
- Inzicht in kosten en kostprijs
- Investeren, liquiditeitsbegroting en begrote winst- en verliesrekening
- Groei, overname en waardering
- Financiering in het MKB
- Presentatie en beoordeling financieringsaanvraag
Module – Sales- en Accountmanagement
- De basis van sales- en accountmanagement
- Accountmanagement in de praktijk
- Verkooporganisatie
- Verkoopprocessen
- Afnemersgroepen segmenteren
- Relatiemanagement
- Salesmanagement
- Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken
De erkenning
Het volgen van de opleiding Hoger Commerciële Economie (2 jaar) geeft jou de mogelijkheid om het diploma te behalen:
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
- Hoger Commerciële Economie (2 jaar)
Tijdens de opleiding schrijf je voor iedere module een Verbeterplan Praktijk-Case (VPC). Hieruit moet jouw beheersing van de behandelde onderwerpen goed naar voren komen. Als je dit onderdeel met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van deze opleiding.
Ga jij voor deze uitdaging?
Wil jij leren en groeien met persoonlijke aandacht?
Dan is Flex Academy de opleider die je zoekt.
Jouw persoonlijke leerproces staat bij ons centraal.
We begeleiden je van begin tot eind.
Schrijf je vandaag nog in!
Selecteer een locatie
Kies het start- en studiemoment
Dit is het bijbehorende rooster
Een totaalprijs voor deze opleiding
Met het opgegeven bedrag worden niet alleen de kosten voor de studie en het studiemateriaal gedekt, maar ook eventuele herexamenkosten. Hierdoor bieden we een volledig pakket aan, zodat je zonder extra financiële verrassingen aan je studie kunt beginnen.